Tugiteenuste jaotus:
1) haridusasutuse poolt osutatavad tugiteenused
2) väljaspool haridusasutust õpilastele osutatavad tugiteenused
I HEV õpilastele seadusandlusega võimaldatud klassides ja rühmades õppe korraldamine vajadusel ja nõustamiskomisjoni soovitusel:
- õpetamine õpiraskustega õpilaste klassis
- õpetamine väikeklassis;
- ühe õpilase õpetamisele keskendatud õppe rakendamine;
Võimalus rakendada koduõpet lapsevanema soovil 1-9.klass, vanema poolt vastava avalduse esitamisel (ei vaja nõustamiskomisjoni soovitust)
II Haridusasutuses osutatavad tugiteenused
1. Õpiabi ainetunnis - kasutatakse erivajaduse spetsiifikast tulenevaid erimetoodilisi töövõtteid ja rakendatakse eripedagoogilise sekkumise põhimõtteid - diferentseeritud õpetamine ja hindamine, kohandatud jõukohane õppevara
2. Ainealane õpiabiplaan - koostab aineõpetaja koos järelevastamise kavaga, seiret teostab õppealajuhataja
3. Õpiabirühmades tegevuse rakendamine:
a) õpilaste suulise ja kirjaliku kõne arendamine lähtuvalt kõnepuude mehhanismist või
olemusest, kõnepuuete korrigeerimine;
b) õpilaste kognitiivsete oskuste arendamine;
c) eripedagoogiliste võtete abil õpioskuste ja õpivilumuste kujundamine ja arendamine;
d) individuaalse õppekava koostamine õpilasele õpiabitundideks lähtuvalt klassi või aineõpetaja töökavast (HTM määrus nr 76, 23.12.2010)
4. IÕK koostamine HEV õpilasele kooli otsusel - õpitulemusi ei vähendata, erisused õppesisus, õppekorralduses, hindamises
5. IÕK koostamine vajadusel Tallinna Laste nõustamiskomisjoni soovitusel - võimalik asendada või vähendada õpitulemusi, asendada kohustuslikke aineid või neist vabastada
6. IÕK koostamine valdkonnaandekatele lastele - erisused õppekorralduses, õppesisus
7. Ainealased konsultatsioonitunnid vastavalt graafikule
8. Tugiõppetunnid eksamiainetes 6. - 9. klassis
9. Töö pikapäevatundides 1. - 5. klassis
10. Psühholoogiline nõustamine ja abi - soovitame erinevate keskuste ja Tallinna Õppenõustamiskeskuse võimalusi
11. Sotsiaalpedagoogiline nõustamine ja abi
12. Meditsiiniline abi vastavalt koolitervishoiu süsteemis ettenähtule
13. Tugikomisjoni poolne töö ja abi õpilaste probleemide lahendamisel
14. Huvitegevus - oluline roll õpilase kompensatsioonimehhanismide arendamisel õpiraskuste ületamiseks
15. Tervisenõukogu töö õpilastega läbiviidavate ürituste raames
16. Raamatukogu töö koolis – omab üldarendavat ja õppeainete omandamist toetavat rolli.
III Väljaspool haridusasutust soovitame Tallinna Õppenõustamiskeskuse poolt pakutavaid nõustamisteenuseid ja erinevate MTÜ-de ja keskuste teenuseid (Nt noortekeskused).